Slevy versus nákupy
Je jedno, zda preferujete nákupy v e-shopech nebo v kamenných obchodech, dnes už není žádnou výjimkou ani ničím neobvyklým využít slevových kupónů. Jasné je, že slevě jen málokdo odolá a je i škoda nějakou tu korunu neušetřit.
Jak to tedy s kupóny, které nám slibují ušetřit naše peníze, vlastně je? Většinou se jedná o časově omezenou nabídku, proto je dobré si vše pečlivě přečíst, abyste nebyli nepříjemně překvapeni. Dost často lze slevu využít jen v případech nákupu nad určitou hodnotu. V kamenných obchodech vám je pak účtována částka po slevě, při internetové objednávce pak dostanete pokyn vložit kód a poté vám bude daná suma odečtena z původní částky. Častou variantou jsou také nabídky slev na příští nákup.
Nenajdete snad žádného obchodníka, který by nevyužil této možnosti nalákat nové zákazníky nebo si udržet ty stávající, a to hlavně díky poskytovaným slevám. Protože jen stěží najdete někoho, kdo by na toto volání neslyšel.
I na první pohled výhodný nákup se vám vyplatit nemusí. Pokud máte slevu na další nákup, nutí vás to přijít do obchodu znovu a tím utratit další peníze, což jste prvotně ani neměli v plánu. Sleva, která je poskytnuta až v případě, že se váš nákup vyšplhá nad určitou částku, v konečném výsledku také nemusí být výhodná.
Co se na to podívat očima prodejců, jaká pozitiva a jaká negativa to přináší jim? Kladem je přilákání kupujících, prodej zboží, které je delší dobu na skladě, zvýšení prodeje. Na druhé straně může zákazník dojít k závěru, že zboží zřejmě není kvalitní, čímž utrpí jeho značka. Slevové poukázky nebo kupóny pak v tomto případě mají opačný efekt a stálé zákazníky to spíše odradí a prodejce tak o ně může definitivně přijít.
Ve finále je na každém, zda možnosti získat něco levněji využije nebo ne. Reklamní akce a kampaně tedy berte s rezervou a pohlížejte na ně se zdravým rozumem.