Chcete ušetřit peníze? Nakupujte chytře a zaměřte se na nákup jídla.
Obchodníci si s cenou mohou dělat v podstatě cokoliv a jejich cíl je jasný, nalákat zákazníky a přinutit je vlastně nenásilně k nákupu dané věci. Lidé slyší na slevy a tak právě na ně se snaží každý obchodník nalákat. Jenže ne všechno co je označené štítkem ve slevě, je skutečně výhodné a opravdu levné. Jde jen o šikovný marketingový tah. Jak se tedy nenechat napálit a jak nakupovat, aby váš účet nebyl každý měsíc vyždímaný jako houba? Zaměřte se na nákup potravin, na tom se totiž dá ušetřit nejvíce.
Pokud potřebujete doplnit šatník nebo nakoupit hygienické potřeby je jen na vás jaký standart máte a čeho se hodláte vzdát a čeho ne. Těžko bude výhodnější koupit si boty za pár stovek na tržnici, které vám nevydrží ani celou sezonu. Jídlo, ale nakupujeme každý den a jíst se musí a právě proto se na jídle dá vlastně ušetřit nejvíce. A přitom se vůbec nemusíte vydat na cestu nezdravého životního stylu a jíst jen polotovary. I na dobrém jídle se dá šetřit. Jak na to?
· Pozor na výhodné akce: akce 2+1 zdarma lákají snad všechny. Ale zkuste občas popřemýšlet, jestli vám taková akce opravdu ušetří peníze nebo vás spíše donutí zaplatit vlastně ještě více. Sice budete mít to, co jste chtěli a ještě dva kusy navíc, ale zaplatíte ve skutečnosti ještě více. A zejména pak u potravin s krátkou lhůtou spotřeby můžete narazit. Ve víře, že nakupujete výhodně, přinesete domů více, ale nestihnete to spotřebovat. Zbytek stejně nakonec vyhodíte a s tím i své peníze.
· Nekupujte to, co nepotřebujete: cedulky s nápisem sleva nás často také donutí koupit něco, co vlastně ani nepotřebujeme. V dobrém úmyslu ušetřit to koupíme a věříme, že danou věc nebo potravinu využijeme někdy později. Ale opravdu jste to museli mít? Jde jen o další trik šikovných prodejců. Lidé se nechají zdánlivě výhodnou nabídkou zlákat i ke koupi něčeho, co jim vůbec není k užitku.
· Do obchodu nechoďte hladoví: na nákup se vydávejte vždy jen s plným žaludkem. Hladoví člověk toho nakoupí daleko více, než potřebuje. Lákají ho chutě i pocit hladu a to svádí k nákupu nepodstatných surovin.
· Cenu si přepočtěte vždy na kilogram: u výhodných nabídek neberte v potaz jen cenu za jedno balení, ale zkuste si ji převézt na cenu za jeden kilogram. Často je totiž v balíčcích nebo krabicích vlastně na dně a člověk se nechá zlákat velikostí balení. Jenže gramáž by měla rozhodovat a ne obal.