Spotify se těší obrovské popularitě. Co za tím stojí?
Posloucháte rádi hudbu či mluvené slovo? Pokud ano, tak zajisté platformu i aplikaci Spotify zaručeně znáte. Jedná se totiž o jednu z největších a nejznámějších streamovacích míst, kde si můžete užít neuvěřitelné množství hudby, ale v poslední době se ke slovu dostávají také podcasty.
Překvapení pro samotnou společnost
Analytici švédské firmy předpokládali, že nárůst uživatelů během posledního čtvrtletí půjde na 112,9 milionu osob využívajících placený Premium účet. Stalo se ovšem něco, co nečekali ani oni. Meziročně růst vzrostl o 30 procent na úžasných 248 milionů registrovaných členů a v oblasti placených účtů čísla stoupla dokonce o 31 procent na 113 milionů uživatelů.
Jak to vypadá s financemi?
Spotify se v minulosti potýkalo s červenými čísly a šlo do mínusu. Nyní se ovšem konečně vyhoupli do černých čísel, a to na 241 milionů eur, v přepočtu více jak 6,1 miliardy korun. Podle vedení společnosti za tím stojí několik věcí. O co přesně se jedná?
Úspěch na vzestupu
Obrovský příliv nových posluchačů je podle vedení dán především novými programy, se kterými přišli. V tzv. Spotify Family mají skupiny možnost využít prémiových služeb za zvýhodněné ceny. Stejně na tom jsou také studenti, kterým platforma také vychází cenově vstříc.
Dalším důvodem k oslavě je růst obliby podcastů. U nich se nejedná o hudbu, ale mluvené slovo. V současnosti jich společnost nabízí více jak půl milionu podcastů, které můžete poslouchat. Mnoho z nich je přístupných jen s Premium účtem, takže si je musíte ihned zaplatit, abyste se dostali k plnému obsahu. Oblíbené jsou především v USA, ale pomalu se dostávají i do Evropy.
Doba poslechu se oproti minulosti prodloužila o 39 procent. Velkou novinkou je také možnost vytvářet audionahrávky přímo prostřednictvím jejich aplikace, což hodně usnadní přispěvatelům nahrávat své příspěvky. Díky tomu se podcasty budou moci dále rozšiřovat a přinášet další zisky.